לקראת גיל שמונה חודשים התינוק נהנה מצעצועי התפתחות שיש בהם כפתורים המפיקים אורות וצלילים. דרך משחקים אלה לומד הילד את הקשר בין פעולה לתוצאה. לחיצה על הכפתור מובילה לתגובה (אורות, צלילים וכדומה ) והתינוק מתחיל להבין שאותה פעולה שביצע היא זו שהובילה לתגובה.
תוך כדי לחיצה על הכפתור וקבלת אותה תגובה שוב ושוב מתפתחת אצל הילד ההבנה שיש לו היכולת להשפיע על מצבים ובכך הדבר תורם לביטחון העצמי של הילד ולרצון לנסות דברים חדשים. תהליך נוסף המתרחש במקביל הוא תהליך קביעת האובייקט שבו הילד לומד שחפצים ממשיכים להתקיים גם כשהוא אינו רואה אותם. כל משחק שבו קיים האלמנט של רגע נמצא ורגע נעלם מרתק אותו למשל משחק ה"קוקו" או משחקים אחרים שבהם האלמנטים נעלמים ומיד מופיעים.
משחק הקוקו מעבר לכך שתורם להתפתחות ולהבנה של הילד הוא גם מחזק את הקשר להורים תוך זמן משחק משותף.
בגיל תשעה חודשים מתפתחת אצל התינוק היכולת לבצע אחיזת צבט. אחיזה של שתי אצבעות, אגודל ואצבע המאפשרת לו להרים דברים קטנים. משחקי חרוזים המתרגלים יכולת זו מושכים מאוד את הילד. בגיל זה התינוק מתחיל לזרוק חפצים מגובה תוך כדי מבט מלווה לכיוון שאליו החפץ נזרק. משחקים נוספים שתינוקות אוהבים בגיל זה הוא הכנסה והוצאת דברים מתוך מכלים שונים, משחקים שמקורם ברצון הילד להבין את היחס שבין "בפנים" ל"בחוץ".